Translate

13.11.14

Πολυτεχνείο 2014, πως εξηγήσαμε στα παιδιά τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία!

Αυτήν την περίοδο, ασχολούμαστε με τη σπορά, οπότε το βιβλίο "Η Σοφή Ελιά" μας βοήθησε να προσεγγίσουμε τις έννοιες του δίκαιου και του άδικου μέσα από τις ανάγκες των φυτών. Τα παιδιά κατανόησαν ότι όλα τα φυτά δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες για νερό, άλλα χρειάζονται περισσότερο ή λιγότερο.
Αλλά μήπως και με τους ανθρώπους δε γίνεται το ίδιο; Μεγάλη αδικία να δουλεύεις και να μην μπορείς να ζήσεις. Να έχεις πολλά και να θέλεις ακόμη περισσότερα. Να μη σε νοιάζει για τους συνανθρώπους σου.


 Διαβάσαμε και την "Κυρά-Δημοκρατία" της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου. Τα νήπια κάνουν συγκρίσεις ανάμεσα στην κολοκύθα και την κυρία Δικτατορία. Και οι δύο θέλουν να επιβάλουν τη θέληση τους στους άλλους. Και οι δύο φυλακίζουν όσους θέλουν να μιλήσουν ελεύθερα, να πουν τη γνώμη τους.


Με καραμελίτσες αρκουδάκια δίνουμε το πολίτευμα της δικτατορίας. Το πράσινο αρκουδάκι είναι ο αρχηγός ή αλλιώς η κολοκύθα ή η κυρά δικτατορία. Τα υπόλοιπα είναι οι απλοί άνθρωποι που ακούν κατάπληκτοι τις διαταγές.



Να και οι φύλακες του πράσινου αρχηγού - τα υπόλοιπα πράσινα αρκουδάκια που εμποδίζουν τα άλλα να τον πλησιάσουν.

Κι αν κάποιος τολμήσει να διαμαρτυρηθεί;;;;; Αλοίμονο του!!


Αλήθεια πως θα πρέπει να στέκονται τα αρκουδάκια στο πολίτευμα της δημοκρατίας. Δείτε τι είπαν και πως τα τοποθέτησαν τα παιδιά: o αρχηγός, δεν πρέπει να στέκεται στην άκρη, δεν πρέπει να αποφασίζει μόνος του, κάπου στη μέση να πάει να τον ακούν όλοι.




Και φυσικά δεν παραλείψαμε να αναφέρουμε ότι δημοκρατία είναι να είναι κανείς ελεύθερος και να κάνει ότι θέλει αλλά μέχρι το σημείο που δε θα ενοχλεί τους φίλους του!!!
(Φαντάζεστε φυσικά ποια ήταν η τύχη του τύραννου αρκούδου και των φίλων του!!! Ήταν οι πρώτοι που "απόλαυσαν" τα παιδιά και ήταν νοστιμότατοι μου δήλωσαν!)

Ακολουθεί συνέχεια...

5 comments:

  1. Πολύ ωραία προσέγγιση!!! Μπράβο σας!!

    ReplyDelete
  2. Τι γλυκιά προσέγγιση Βιβή μου!!! Τέλεια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete