Translate

20.1.15

Νερό και πάγος!



Ξεκινάμε με την ανάγνωση του παραμυθιού: "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" του Μ.Κοντολέων.
Προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
1) Γιατί ο χιονάνθρωπος ήθελε να πάει βόρεια και
2) Γιατί έλιωσε στη θάλασσα αφού το νερό είναι κρύο.

 Φέρνουμε στα παιδιά παγάκια και τους ζητούμε να τα πιάσουν. Συνειδητοποιούν ότι είναι κρύα και ότι μπορούν να τα πιάσουν- στερεή μορφή του νερού. Πως να τα λιώσουμε; Προτείνουν να τα βάλουμε στο καλοριφέρ ή στον ήλιο. Σε κάποιο να ρίξουμε και αλάτι. Ποιο θα λιώσει γρηγορότερα: αυτό που είναι στον ήλιο, στο καλοριφέρ ή στο αλάτι; Τα παιδιά κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Όταν λιώνει το παγάκι γίνεται νερό δηλ. υγρό. 
Στη συνέχεια βράζουμε το νερό ώστε τα παιδιά να δουν και την αέρια μορφή του.

Παίζουμε το διαδικτυακό παιχνίδι, σχετικό με την τήξη-πήξη, που βρήκαμε εδώ
Διάφορα αντικείμενα πρέπει να μπουν στο φούρνο ή στην κατάψυξη και τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το τι θα συμβεί.


Σε επόμενη δραστηριότητα έχουμε έτοιμάσει μεγάλα παγάκια: μέσα σε ένα μπαλόνι, βάζουμε ένα μικρό αντικείμενο -μία ξύλινη πασχαλίτσα- το γεμίζουμε με νερό και το βάζουμε στην κατάψυξη. Την ιδέα είδαμε στο ιστολόγιο της Μ.Ζαχαριά. 
Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες και κάθε μια προσπαθεί να λιώσει τον πάγο της πρώτη. Προσπαθούν με διάφορους τρόπους: τρίβουν τον πάγο, τον χουχουλιάζουν, τον βάζουν πάνω στο καλοριφέρ, ρίχνουν αλάτι. Κάποια στιγμή πέφτει η ιδέα να ρίξουν και νερό. Σχεδόν όλες οι ομάδες ταυτόχρονα απελευθερώνουν την πασχαλίτσα τους και στην προσπάθεια τους το διασκέδασαν αφάνταστα.













Στην παρεούλα συζητάμε για τα αποτελέσματα και συγκρίνουμε τα παγάκια μας με την ταινία "Η εποχή των παγετών", βλέπουμε εικόνες από μαμούθ που πάγωσαν και διατηρήθηκαν σε καλή κατάσταση.

Σε επόμενη δραστηριότητα δοκιμάζουμε τι διαλύεται και τι μένει αδιάλυτο: αντικείμενα, υποθέσεις, παρατηρήσεις και οι αισθήσεις σε ετοιμότητα!


Κάποια υλικά δε διαλύονται όπως οι κηρομπογιές. Όμως, όπως είπαν τα παιδιά λιώνουν! Έτσι τις κομματιάζουμε και τις βάζουμε στο φούρνο, σε μια φόρμα από σοκολατάκια. Όταν κρυώσουν έχουν μια πολύχρωμη κηρομπογιά και πολλή όρεξη για ζωγραφική!

Οι τέμπερες όμως διαλύονται στο νερό και άμα τις βάλουμε και στην κατάψυξη....


.....φτιάχνουμε παγάκια και ζωγραφίζουμε!!!!


Και μερικοί χιονάνθρωποι !!!





9 comments:

  1. Η μια ιδέα καλύτερη από την άλλη.... πολύ διασκεδαστικό το παιχνίδι με την Πασχαλίτσα, καταπληκτικές οι κηρομπογιές που φτιάξατε και η ζωγραφική με τα παγάκια απλά τέλεια!Μπράβο Βιβή... Ευχαριστούμε για τις όμορφες ιδέες που μας δίνεις.....

    ReplyDelete
  2. Οι παγοπασχαλίτσες σας τέλειεεεεεεεεεεεεεεες! Μπράβο Βιβή!

    ReplyDelete
  3. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΒΙΒΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!

    ReplyDelete
  4. Φοβερές δραστηριότητες Βιβή, συγχαρητήρια!!!

    ReplyDelete
  5. φοβερεςςςςςςςςςςςς δραστριοτητεςςςςςςςςςς
    ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ

    ReplyDelete
  6. υπέροχα όλα!!!Μπράβο σας!!!

    ReplyDelete
  7. Σας ευχαριστούμε πολύ όλες για τα καλά σας λόγια!

    ReplyDelete