Translate

26.2.16

Βολβοί και μαθηματικά!


Έναυσμα γι΄αυτή τη δραστηριότητα αποτέλεσαν οι δικές μου σχολικές αναμνήσεις. Γύρω στο Γενάρη πηγαίναμε στο σχολείο ένα βολβό από ζουμπούλι τον οποίο  τοποθετούσαμε σε ένα γυάλινο βαζάκι, με τέτοιον τρόπο ώστε να ακουμπούν στο νερό μόνο οι ρίζες. Στη συνέχεια παρακολουθούσαμε την ανάπτυξη του, πόσο μεγάλωσαν οι ρίζες, τα φύλλα, πως βγαίνει το λουλούδι, τι χρώμα είναι. 
Έτσι ξεκινήσαμε και με τους μαθητές μου την ίδια δραστηριότητα.

Τοποθετούμε τους βολβούς στο νερό. Φυτεύουμε και κάποιους στο χώμα.
Η όλη διαδικασία κινεί το ενδιαφέρον και την περιέργεια των παιδιών καθώς παρατηρούν με προσοχή και αναρωτιούνται πως θα βγει από αυτό το κρεμμυδάκι, ένα φυτό.

Ξεκινούμε την καταγραφή των παρατηρήσεων μας. Προτείνονται διάφοροι τρόποι μέτρησης του ύψους του φυτού -με τα χέρια, με τα δάκτυλα, με το χάρακα. Τελικά επιλέγουν το χάρακα και με τη βοήθεια του μετράμε το ύψος του φυτού μας. Στη συνέχεια ζωγραφίζουν αυτό που βλέπουν και βάζουν ημερομηνία.


Οι μετρήσεις επαναλαμβάνονται καθώς οι βολβοί αναπτύσσονται. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον το πως απεικόνισαν τις παρατηρήσεις τους καθώς στην αρχή ο βολβός έχει ελάχιστο σώμα ή ρίζες και στην πορεία αποκτά όλο και περισσότερες, αυξάνεται το πράσινο μέρος του σώματός του και βγάζει λουλούδι.





Καθώς τα φυτά μεγαλώνουν, έχουμε την ευκαιρία να θέσουμε στα παιδιά προβλήματα του τύπου: στην προηγούμενη μέτρηση το φυτό ήταν 3 εκατοστά, τώρα είναι 8. Πόσο μεγάλωσε; Ασχολούμαστε με τους αριθμούς της πρώτης δεκάδας.



Τι χρειάζεται λοιπόν για να μεγαλώσει ένα λοουλούδι; Νερό, φως και φροντίδα φυσικά! Τα λουλούδια μας λίγο πριν τα πάρουν τα παιδιά σπίτι για να τα μεταφυτεύσουν.


Κι εδώ οι μικροί καλλιτέχνες ζωγράφισαν τους βολβούς με νερομπογιά.


2 comments:

  1. Μα τι ωραία που έγιναν τα λουλούδια σας! Η τάξη σας έγινε όμορφη ! Οι ζωγραφιές των παιδιών χάρμα και τα μαθηματικά τους άριστα. Μπράβο σας!

    ReplyDelete